Vores Gudstjenester

Vi mødes hver søndag i tidsrummet 10.30 – ca. 12.00. Vores gudstjenester ligner en gudstjeneste i Folkekirken i en friere form. Udover prædiken og nadver vil der som regel være mulighed for, at stille spørgsmål til prædikanten, dele en oplevelse man har haft eller nævne noget man gerne vil, at der bliver bedt for.

Sang og musik er et væsentligt element i alle vore gudstjenester i form af både ældre og nye sange, der ledsages af vores lovsangsgrupper.

Under prædikenen er der søndagsskole for børn fra 3 til 9 år, og for de større børn fra 10 år og til omkring konfirmationsalderen undervises der i et emne fra Bibelen
I juli måned, er der sædvanligvis ingen almindelige gudstjenester, men de fleste af søndagene andre arrangementer. Du kan se i programmet, hvornår der ikke afholdes gudstjeneste på Esajasskolen.

Brunchgudstjenester
Ved en brunchgudstjeneste forsøger vi at tage det bedste fra en brunch og kombinere det med det bedste fra en gudstjeneste. Brunch er hygge, mad og socialt fællesskab og når det kombineres med gudstjenestens særlige fokus på Jesus som centrum for livet, giver det en dybere mening og et dybere fællesskab. Ved en brunchgudstjeneste begynder vi med en brunch og dernæst er der refleksioner over en bibeltekst, sang, musik og andre indslag.

Familiegudstjenester
Af og til holder vi familiegudstjeneste, hvor gudstjenesten er sammensat, så børn og voksne er sammen hele gudstjenesten.

Undervisning
Én søndag om måneden, typisk den første i måneden, begynder vi kl. 10.00 med undervisning i et emne eller en tekst fra Bibelen. Imens er der pasning af børnene. Efterfølgende er der gudstjeneste kl. 11.00, der typisk vil være lidt kortere end en almindelig gudstjeneste.
Du kan se i programmet, hvilke søndage der er undervisning.

Andre Gudstjeneste aktiviteter
Vi afholder også dåb og konfirmation af menighedens medlemmer. Disse kirkelige handlinger forestås af én fra Ældsterådet.

Tekstrække og liturgi
Vores forkyndelse foregår ud fra menighedens egen tekstrække, der følger kirkeårets gang og sikrer, at vi over en periode på fire år kommer igennem de vigtigste emner og tekster i Bibelen.

Liturgien ved vores gudstjenester er inspireret af den liturgi, der bruges i Folkekirken i forbindelse med trosbekendelse, nadver og dåb.